Samostoječi pauči (stand-up pouches)

Kaj najprej opazite, ko se pomikate po trgovini z živili? Vas pritegnejo etikete in blagovne znamke, škatle ali vrečke? Morda kdaj razmišljate o vseh teh različnih vrstah embalaže, o tem, kako delujejo na stranke in kakšen vpliv imajo na množico ljudi in na njihove odločitve o nakupu, ko se vsak dan sprehajajo mimo njih?
Če ste pozorni na embalažo, ste verjetno opazili, da se na nakupovalnih policah trgovin zadnje čase vse pogosteje pojavlja nova vrsta embalaže: samostoječi pauč. 

Kaj so samostoječi pauči?

Preden se poglobimo v vse prednosti, ki jih samostoječi pauči lahko nudijo vašemu poslu, si najprej poglejmo, kaj samostoječi pauči sploh so. Kot že samo ime pove, so samostoječi pauči majhne vrečke, ki lahko stojijo same. Čeprav jih lahko dobite v različnih oblikah in velikostih, so najbolj pogosti pauči s pregibom (na dnu) za razširitev volumna (t.i. doy-pack).

Samostoječi pauči so v zadnjih letih postali pravi trend v svetu embalaže. So zanesljiva, trajnostna in do blagovnih znamk prijazna vrsta embalaže, zaradi česar so prav pauči pri potrošnikih postali ena najbolj priljubljenih oblik fleksibilne embalaže.

Uporaba v raznih proizvodnih panogah

V zadnjem obdobju se je vse več podjetij, še posebej v živilski industriji, odločilo za prehod na nov, fleksibilnejši način pakiranja. Verjetno ste na policah vaše lokalne trgovine tudi sami opazili vedno več tovrstne inovativne embalaže.
Pauči so izredno prilagodljiva forma, saj omogočajo pakiranje produktov vseh oblik, velikosti in agregatnih stanj: od riža in najrazličnejših zrn, do jabolčnega soka, mlevskih in mlečnih izdelkov, kave in začimb. Morda ste na samostoječe pauče naleteli pri slaščičarskih izdelkih? Ste v njih našli zapakirano glazuro za okraševanje tort? Farmacevtska industrija to fleksibilno embalažo uporablja predvsem za pakiranje praškastih in kremnih izdelkov. V vrtnarskem in kmetijskem sektorju pa samostoječe pauče uporabljajo za pakiranje gnojil in najrazličnejših pripravkov za obogatitev zemlje.

Različne strukturne možnosti

Ko pomislimo na samostoječe pauče, si mnogi predstavljamo vrečko iz plastične folije, ki je zaprta na dveh straneh, z zapiralom ali nastavkom za izlivanje na vrhu ter dodanemu pregibu za razširitev volumna na dnu. Toda to za samostoječe pauče še zdaleč ni edina izbira. Obstaja veliko standardiziranih možnosti in, če nobena od teh ne ustreza vašim potrebam, so vam na voljo samostoječi pauči, izdelani po vaših željah in potrebah vašega produkta.

Ena od najpogostejših alternativ klasičnemu samostoječemu pauču je štirikotna zaprta vrečka (quad-sealed pouch), pri kateri sta stranskima robovoma dodana dodatna pregiba, ki še povečata volumen pauča. Na voljo vam je tudi »škatlasta« oblika pauča, ki mu zagotavlja dodatno stabilnost. Pri standardnem pauču, s pregibom za razširitev volumna na dnu, lahko izbirate tudi med različnimi konfiguracijami, ki ustvarjajo formo, popolnoma prilagojeno vašemu izdelku.

Vsestranskost

Ena največjih prednosti samostoječih paučev je vsestranskost pakiranja. Z izbiro prave strukture, lahko v samostoječe pauče zapakirate praktično karkoli. Težko boste našli alternativno embalažno možnost, v katero bi lahko tako enostavno in elegantno zapakirali riž, sol, šampon, priboljške za pse, igrače ali čistila.

Vsestranski pauči so odlična izbira za podjetja, ki proizvajajo več sorodnih produktov. Ker lahko enako embalažo uporabite za pakiranje različnih, a podobnih produktov, je takšna embalažna strategija zelo ekonomična v primerjavi z uporabo in izbiro klasične embalaže. Digitalni tisk embalaže namreč omogoča, da v istem naročilu samostoječih paučev oddate različne grafične predloge potiska vrečk; torej lahko hkrati naročite vrečke za različne sorodne produkte, ki jih imate v svojem prodajnem repertoarju.  

Trajnostna naravnanost

Vse večje zavedanje o negativnem vplivu človeka na podnebne spremembe je pri mnogih vzbudila skrb in vplivala tudi na spremembe nakupovalnih navad. Stranke namreč vse pogosteje posegajo po izdelkih, ki imajo nizek ogljični odtis in ne vplivajo na izčrpavanje naravnih virov. Tudi podjetja iščejo nove, bolj ekološke in trajnostne rešitve za zmanjšanje vpliva na okolje, zlasti pri proizvodnji in pri izbiri embalaže.

Morda boste presenečeni, ko boste izvedeli, da samostoječi pauči sodijo med najbolj trajnostne oblike embalaž. Pauče lahko zlahka stisnemo in jih v večji količini zapakiramo v isto škatlo. Ker zavzamejo malo volumna, prihranimo tako pri transportu kot skladiščenju. Z reduciranjem transporta, vplivamo na nižje izpuste CO2 ter na manjšo uporabo fosilnih goriv, ki močno onesnažujejo zemljo in zrak. Tudi embalažni materiali paučev so danes čedalje pogosteje izbrani tako, da so v celoti reciklabilni.

Enostavna in praktična uporaba

Dandanes živimo zelo hitro in potrošniki posegajo po izdelkih, ki jih lahko vzamejo s seboj na pot, v avto, na delo ali v naravo. Nimamo več časa, da se ukvarjamo s škatlo, ki se ne da ponovno zapreti, ko jo enkrat odpremo. Prav tako nimamo potrpljenja, da bi po predalih iskali sponko, s katero bi lahko ponovno zaprli vrečko z ostankom prigrizka, da se ta ne bi odprla in se njena vsebina razsula po našem avtu.

Samostoječi pauči ponujajo rešitev! Ker stojijo sami, jih lahko postavimo praktično kamorkoli. Zaradi različnih možnosti zanesljivega zapiranja, lahko tudi majhnemu otroku podamo pauč z jabolčnim sokom in pri tem ne rabimo skrbeti, da se bo polil.

Fleksibilne, kreativne in inovativne rešitve

Kot lastnik podjetja seveda težite k iskanju rešitev, ki so prilagojene vašim poslovnim potrebam. Klasična ponudba embalaže je precej toga, zavira vašo učinkovitost, ustvarja visoke stroške in vas obenem nagovarja, da poiščete kreativnejše in učinkovitejše embalažne rešitve. Samostoječi pauči so embalaža, s katero »ubijete več muh na en mah.« Dobili boste najbolj optimalno rešitev, ki jo potrebujete za vaš produkt.

Pri samostoječih paučih lahko izbirate med različnimi možnostmi zapiranja: od zip zapiranja, patenta z »ježkom«, sistema »odlepi-zalepi«, do nastavkov za izlivanje s pokrovčkom. Na voljo so tudi različne odprtine za obešanje, s katero omogočite, da je vaš produkt v prodajalnah obešen na izpostavljenem mestu (npr. ob blagajni). Stranske zareze na pauč-embalaži uporabniku omogočajo lažje odpiranje. Na takšen način embalažo še bolj prilagodimo uporabni vrednosti embaliranega produkta ter izboljšamo njegovo funkcionalnost, ki je narejena po meri kupca.

Varnost izdelka

Ko izbirate embalažo, je eden najpomembnejših dejavnikov, ki ga morate upoštevati, varnost izdelka. Transport predstavlja določeno tveganje in vsekakor si ne želite, da vaši izdelki prispejo do prodajnih polic poškodovani in uničeni. Potrebujete zanesljivo embalažo, ki bo zaščitila in varovala vaš izdelek tudi med transportom.
Samostoječi pauči so v kategoriji nelomljivih predmetov praktično najboljša izbira med embalažnimi formami. Seveda so tudi pri tovrstni embalaži možne poškodbe, ki se pojavijo zaradi premetavanja, skladiščenja ali premikanja izdelka od proizvodnih obratov do potrošnika, vendar so samostoječi pauči zaradi svoje strukture, odpornosti na preboj, fleksibilnosti upogiba, trpežnosti večplastne strukturne folije ter zanesljivosti tesnjenja robov, bistveno manj izpostavljeni tveganju, da bi se raztrgali ali razpokali, kot je to pogosto pri drugih vrstah embalaže.

Učinkovitost pakiranja

Omenili smo, da lahko samostoječi pauči pripomorejo k učinkovitejšemu postopku pošiljanja. Če pakirate npr. v steklene kozarce, jih ne morete zapakirati tesno skupaj, ker se lahko poškodujejo. S tem v paketu izgubite veliko prostora. Škatle do neke mere pomagajo rešiti to težavo, vendar se ne morejo stisniti medtem, ko plastičnih vrečk ni mogoče lepo zložiti.
Samostoječi pauči so ena izmed najboljših rešitev za doseganje največje ekonomičnosti v procesu pošiljanja. Lahko jih zložite skupaj, ne da bi vas moralo skrbeti, da se bodo zmečkali ali poškodovali. Zagotavljajo popolno prileganje in so zato najboljša embalažna izbira, ko tehtate med kartonasto škatlo, steklenim kozarcem ali plastično vrečko.

Enostavnejši transport

Ne le, da je fleksibilna embalaža učinkovitejša in bolj praktična za pošiljanje od klasične embalaže, samostoječi pauči vam bistveno znižajo tudi stroške samega pošiljanja. Na primer: prodajate kumarice v steklenih kozarcih, s prostornino 500 ml. Že sam kozarec tehta nekaj manj kot pol kilograma. To pomeni, če v trgovino pošljete 500 kozarcev kumaric, pošiljki dodate več kot 100 kg dodatne teže.
Samostoječi pauč tehta le nekaj gramov, kar naredi vašo pošiljko občutno lažjo. Tudi delavci bodo lažje prenašali škatle, v katerih bodo zapakirani pauči s kumaricami. S tem bo delo opravljeno z manj energije in prej, kot bi se to zgodilo pri izbiri steklene embalaže.
Lahko ste brez skrbi - vaše kumarice v kisu bodo v celotnem postopku pošiljanja ostale popolnoma zaščitene in bodo na police prodajalen prispele nedotaknjene in nepoškodovane.

Nižji stroški

Končno lahko izrečemo tudi čarobne besede, ki jih vsi podjetniki tako radi slišijo - nižji stroški. Uporaba samostoječe fleksibilne embalaže dejansko pomaga znižati stroške pakiranja in pošiljanja ter prihrani čas in denar vašemu podjetju. Vse to je seštevek fleksibilnosti paučev in njihove neznatne teže, ki močno vpliva na postopek pošiljanja.
Samostoječi pauči pa tudi na enoto izdelave stanejo bistveno manj kot toga embalaža npr. zložljive kartonaste škatle. Poleg stroškov materiala, lahko prihranite tudi pri stroških pakiranja. Paučev ni potrebno sestavljati, s tem zmanjšate stroške v vsakem delu vašega procesa embaliranja in pošiljanja.

Vizualni učinek na polici

Zelo pomemben dejavnik, ki ga morate upoštevati pri izbiri embalaže, je vizualni učinek, ki ga bo imel vaš izdelek, ko bo nameščen na trgovinsko polico. V povprečni trgovini z živili obstaja na tisoče različnih izdelkov. To pomeni, da bo vaš izdelek za pozornost in nakup moral tekmovati z vsemi drugimi konkurenčnimi produkti.
Samostoječi pauči vam ponujajo več možnosti za ustvarjanje privlačnih dizajnov embalaže, ki bo zagotovo pritegnila zanimanje strank. Tudi različne možnosti izdelave vam nudijo zanimive in izvirne priložnosti, da ustvarite embalažo, ki bo izstopala. Samostoječa struktura embalaže zagotavlja, da bo ta samostojno stala na polici. S tem prodajnemu produktu daje veliko večjo možnost, da privabi več strank kot mehke vrečke brez samostoječe strukture ali toge škatle.

 Odlične možnosti za branding

Še eden nadvse pomemben dejavnik pri ustvarjanju embalaže vašega produkta - prodorna blagovna znamka, pod karo ponujate vaš izdelek. Blagovna znamka je ključna, ko govorimo o zvestobi strank. Dober branding pri ljudeh ustvarja znan in prepoznan »obraz« produkta, ki ga (nezavedno) iščejo in po njem posežejo, ko nakupujejo in se sprehajajo med nakupovalnimi policami. Pametna izbira embalaža je ključna, da svoji blagovni znamki zagotovite znan obraz, ki bo ohranjal kupce in obenem pritegnil nove stranke.
Samostoječi pauči vam na področju oblikovanja učinkovitega brandinga ponujajo najboljšo priložnost. Ker lahko potiskate praktično celotno embalažo – vse strani pauča, imate dovolj prostora, da na stranko ustvarite vtis, ki ga na prodajni polici ne bo spregledala. Dopušča vam neskončno kreativnost povezovanja med funkcionalnostjo fleksibilne embalaže ter vašim brandingom - na primer, slamica oz. nastavek za izlivanje na embalaži vašega jabolčnega soka je lahko podoben peclju jabolka, ki je del vašega logotipa.

Različne velikosti in prilagojena oblika

Pomembna lastnost vsake dobre embalaže je, da je na voljo v različnih velikostih. Najbolj funkcionalno morate izkoristiti prostor na prodajnih policah in obenem zagotoviti kar se da učinkovito in ekonomično pošiljanje izdelka od proizvodnje do kupca. To pomeni, da ne zapravljate (embalažnega) prostora s pauči, ki ne ustrezajo velikosti vaših izdelkov.
Samostoječi pauči spadajo med najbolj vsestranske možnosti pakiranja, ko govorimo prilagodljivosti embalaže velikosti produkta. Na voljo so najrazličnejše velikosti paučev, ki segajo od le nekaj centimetrov pa tudi do velikosti 30 cm ali več. Prav tako lahko sami določite velikost embalaže, ki bo kar najbolj prilagojena velikosti in obliki vašega izdelka.

Specifikacije

Samostoječi pauči, ki so vam na voljo pri LabelProfi:

  • Pauči, izdelani iz ene vrste oz. plasti materiala.
  • Materiali, ki se lahko uporabljajo za samostoječe pauče: Pet/Alu/LDPE, Pet/LDPE, Pet/BOPP, PP/PP-evoh-PP (možna reciklaža), Papir/Pet-met/PE.
  • Samostoječi pauči z ali brez zip zapiranja:
    o Širina: 80mm – 350mm,
    o Višina: 120mm – 400mm,
    o Globina pregiba za razširitev volumna: 15mm – 65mm.
  • Pauči s tremi varjenimi robovi z ali brez zip zapiranja:
    o Širina: 80mm – 350mm,
    o Višina: 120mm – 400mm.
  • Vogali pauča so lahko zaobljeni ali pravokotni.
  • Na paučih je lahko tudi euro odprtina za obešanja.
  • Zip na paučih je lahko odprt ali zaprt.
  • Specialno varjenje (Special Ultrasonic 20Khz zipper crushing for a perfect seal in zip area).

Več o samostoječih paučih

Samostoječi pauči danes veljajo za eno izmed najbolj priljubljenih oblik embalaže. Pauči so za vaše stranke odlična izbira na poti, so prijaznejši do okolja, cenejši, fleksibilnejši in bolj ekonomični v vseh pogledih, če jih primerjamo s klasično embalažo. Lažje jih je napolniti, enostavno jih je transportirati od proizvodnje do prodajnih polic, ponujajo veliko priložnosti za branding ter imajo močan vizualni učinek.

Če želite izvedeti več o možnostih pakiranja, si oglejte še ostale zavihke na naši spletni strani LabelProfi. Ponujamo vam številne rešitve za izdelavo fleksibilne embalaže ali digitalnega tiska etiket iz različnih materialov in pestrega nabora dodelav.
Oglejte si naše možnosti fleksibilnega pakiranja ter odkrijte našo izjemno fleksibilnost, odličen servis strank, vrhunsko tehnologijo, zanesljivost ter relativno kratke dobavne roke.